Direktlänk till inlägg 23 april 2012
LINDA NORDFORS OM ” BRANDISM”
I fredags var jag på Stockholm Sergel Rotaryklubb för att lyssna till föredrag av Linda Nordfors. Hennes ämne ”Hur man bygger varumärken med konst” lät lockande.
Linda Nordfors är egen företagare och kombinerar rollen som konstnär och varumärkesexpert. Hon kallar sin konstform ”Brandism” efter engelskans brand= varumärke.
Linda har haft uppdrag där hon använt kundens produkter och gjort konstverk av dem. Exempel: ett antal Libresse trosskydd förvandlade Linda till en klänning som visades bland andra kläder på en stor modevisning. Uppmärksamhetsvärdet var stort och många fler lägger troligen produkten på minnet än om de sett en konventionell annons.
Lindas kunder kan vara företag och organisationer som vill nå ut med sitt budskap genom konsten. Hon vill få andra att berätta om kundens vara eller tjänst eller idé så att man förstår på vilket sätt den är unik.
Konsten ger helt nya uttryck och verktyg för kommunikation med kunderna. Linda vill också ge form åt det som inte syns.
”Konsten öppnar seendet och seendet öppnar hjärtat”, säger Linda. ”Det kan man utnyttja genom att skapa miljöer som överraskar och berör”.
För att man ska få koll på åtgärdernas effekt anser Linda att man ska Mäta före - genomföra aktiviteten och sedan mäta efteråt. Läs mer på Lindas hemsida: http://www.reflectioncompany.com/.
Hej, nu är snart terminen slut på MKFCs webbaserade konstskola Prisma. Det sista som händer blir en utställning på Facebook. Alla studenter kan delta i utställningen. Man skickar max fyra verk som juryn väljer ifrån. Jag har skickat in de här fyra: ...
Idag var det seminarium med bland annat Sturtevant och Peter Osborne. Sturtevant talade om "cybernetik" och visade mycket av sin senare produktion med fotografiska bilder och videokonst. Sedan ungefär tio år ägnar hon mest tid åt denna konstform och...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 | 24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
|||||||||
|